Känslan när dagen blir kort...

... dygnet består av mörker... Jag blir så trött... Behöver ☀️ 
Jag vet att många med mig känner lika... Tänk att mörkret kan göra så många människor låga och trötta...
Dopaminet som aktiveras när solen slår dig i ansiktet är livsviktigt för att orka med livet och allt som snurrar som ekorrhjulet... 

Livet, ekorrhjulet, vardagsslitet, tider att passa, jobb, jobb, pengar, göra huset och hemmet hemtrevligt och inte bara ett hus utan ett hem... Mycket ligger på ens axlar och jag har verkligen lärt mig att prioritera och lyssna på kroppen när den säger vila men ibland blir huvudet fast i gamla mönster och känner jag att måste göra allt nu... Och jag ser allt som bara inte blir gjort och jag känner mig oduglig och otillräcklig...😥 

Men innerst inne vet jag att jag är tillräcklig och duger som jag är... Men även jag behöver också höra det och inte tas för givet ibland. Barnen kommer på måndag 💓 Det gör alltid livet bättre. Imorgon är fars dag, min bästa fina pappa - jag vore inte så stark som jag faktiskt ändock är om det inte vore för honom. 💪☝️ 

Kommentera här: