Intrång...

... Kan ske på olika sett... För snart en vecka sedan upplevde jag något jag faktiskt haft svårt att förstå och bearbeta... Haft konstiga drömmar och känt olust känsla efter...


I söndags hade jag frukost på Gammel Tammen... De flesta gäster hade checkat ut och alla hade ätit frukost, jag skulle ta en kopp kaffe och en smörgås innan jag plockade bort frukosten... Jag kände då att jag inte var ensam... Kände mig bevakad... Vänder mig om och ser någon huka sig bakom baren vid datorn och kassan... Och glider ut i köket... Min puls ökar och jag följer efter...i köket står en man... Jag frågar va fan han gör i köket... Han svarar på knackig svenska -Resturang? Jag svarade ja men här får du inte vara... Gå ut och visar med handen till utgången... Alltså mot bakdörren som vi i personalen använder... Han svarar: Hotell? Ja... Men du får inte vara här svarar han igen.... Han fortsätter att inte förstå... Så tillslut får jag med hand kraft trycka ut honom... Han frågar: Diskotek? Nej inte en tidig söndagsmorgon svarar jag då...på engelska denna gång... Då svarar han No English Espaniol..... Sen vänder han sig om och ropar efter någon... Det låter som pappa, papi.... Och går mot Sadelmakarlängan.... I samband med detta glider en silverfärgad kombi iväg från våran parkering... Jag går in och låser... Funderar ett tag och ringer polisen... Upptäckte sedan efter ett tag att alla våra backar med glasretur är borta.... Ca 25-30 backar... Intrånget in i restaurangen var troligen en chans att ta kassan.... Efter att det gick så bra att ta backarna...

Är i efterhand glad att han inte hade något tillhygge...

Chockad de Luxe...

Mannen var i 20-25 års åldern med mörka jeans, en mörkblå midjekort jacka och grå stickad mössa. Lite skäggstubb och mörkt hår. 

Signalement är ute bland polis bilarna i Uppland samt den silverfärgade kombin...

Kommer aldrig ha olåst bakvägen något mer.... 😓 


Kommentera här: