Miljövänligt....?

Ja....jösses....är detta miljövänligt?

Räkning på 22 kr från Essingeleden....😱 En faktura skickas alltså hem på 22kr!!!
Miljövänligt? Nej verkligen inte....det är ju helt galet....

Mycket i samhället blir ju mindre och mindre miljövänligt...

Post och morgontidning tex levereras av 3 olika...Unt, Postnord och Bring....helt galet...
Bussar är indragna till och från Tobo...det märker jag extra mycket nu när jag inte kan ta bilen i samma utsträckning...det borde ju vara miljövänligt att ta bussen....men det går inte ifrån Tobo...tänkte åka buss ifrån Tobo till Örbyhus imorgon för att gå på utvecklingssamtal kl.15...ska jag åka buss så måste jag åka 13.15 dit och hem går det ingen buss alls....Hur gör de gamla liksom....? Finns ju ingen affär här...buss till affären på morgonen vid halv åtta och tillbaka vid halv ett....😱 det tar ju inte fem timmar att handla...dessutom öppnar affären nio...Så man får stå utanför och vänta en timme först....😱 Galet...att bo på landet är inte lätt på något vis...skulle iaf aldrig vilja bo i stan...för stressande...jag vill känna naturliga dofter och höra naturens ljud...

Idag känner jag mig lite nedstämd och trött...Fått väldigt dålig info om mitt nya uppdrag...Fått semestern flyttad...
Och när sånt här hopar sig så blir man extra känslig speciellt i kombination med isolation och smärta...ont i axlar och rygg...ont i fotleden...och så klart i operationsområdet...man känner sig extra ensam och åter igen påminns man om just så utsatt man är själv...
Skulle behöva naprapat, massör, kock, sällskap, närhet, omsorg...

Har haft snälla omtänksamma fantastiska vänner som hjälpt mig mycket...oerhört tacksam över det....men...ja...😓

Provade köra bil idag...gick skapligt...lite otympligt med den stora skon jag har...gasa gick bra...bromsa var svårare...😝 men det går framåt...💪👍

Kommentera här: