Java...

Tänk att kaffe kan smaka så olika ändå...det borde ju smaka lika kan man tycka...just provat ett nytt kaffe i veckan, och jag valde det i hyllan bara för att det var ta tre för ngt bra pris...😂👍


Enligt deras hemsida så om jag dricker ca 4 koppar per dag och är 38 år kommer att spara 2.461 ton koldioxidutsläpp under min livstid om jag dricker Gran Dia från Arvid Nordquist from nu...👍😊 

Kaffe...livets dryck...tänk... undrar hur mycket pengar man lägger på kaffe på ett år...😂och ännu större...På en livstid...😱

Med tanke på att efter oljan är kaffet den handelsvara som ligger efter...plats 2 av alla handelsvaror i världen!!! 😊👍 Säger mycket!

Grand dia kaffet var verkligen jättegott, smakrikt på ett annorlunda sätt...



Kaffet kom till Sverige på 1600 talet men blev inte förens på 1700 talet vanligare...1685 registrerades det vid tullen i Göteborg ett halv kg kaffe...två år senare kunde kaffe köpas i Sverige, dock bara på apoteket...😂

Karl XII var egentligen den som satte fart på kaffedrickandet efter en resa till Turkiet då han tog hem kaffe och kaffekokare till Sverige - så tack till honom! 👍

I morse hade jag mardrömmar de luxe...vaknade redan 4 och kunde inte somna om... 

När solen gick upp såg jag mina skitiga fönster och kom att tänka på Niklas Strömstedt och texten...

Som solen går upp långt bort i öst
och gör så att livet lever
Är känslan som stannat kvar
I mitt bröst
jag har allting- jag behöver

Med dig blev det här
en annan värld
och jag är så glad att du är här

Vad du än ser
vart du än går
finns du alltid kvar hos mig ändå
vem du än blir
hur du än mår
ska jag alltid lyckas
att förstå

När tiden går framåt
som den vill
och gör så att år försvinner
Så ger jag dig allt
och lite till
men det är mycket
jag inte hinner
vargarna väntar överallt
jag håller dig varm
när det blåser kallt

Vad du än ser
vart du än går
finns du alltid kvar hos mig ändå
vem du än blir
hur du än mår
ska jag alltid lyckas
att förstå

Du vet att det är en galen värld
men bättre än innan du va här

Vad du än ser
vart du än går
finns du alltid kvar hos mig ändå
vem du än blir
hur du än mår
ska jag alltid lyckas
att att förstå...

Texten är skriven till hans förstfödda...och precis så känner man ju för sina barn...💗💗💗

Ha en strålande dag! 

Kommentera här: