Regnet det bara öser ner...

...hade det varit för ett år sedan hade jag inte kännt den värmande känslan som finns i mitt bröst...en liten glödande glimt av hopp, glädje och förtröstan...
Livet är på väg tillbaka...känner mig lungare och mer tillfreds än på länge...
Dialog, kommunikation, samspel och förståelse för andras tankar och liv...det skapar en trygghet och ett lugn...
Ett lugn jag verkligen vill ska växa sig starkare och sprida sig till alla jag faktiskt bryr mig om här i livet...jag önskar att fler kunde stanna upp...tänka...är det värt det här? Är detta något att bråka om? Vad vill jag själv ha ut av livet? Lever jag för någon annan eller mig själv? Stanna upp-njut av nuet och tänk inte allt för mycket på det förflutna som inte gett dig glädje, det har vait, det har format dig till den du är idag...Det är också dina verktyg att komma vidare...
 
Regnet det öser ner just nu...men ändå finns tanken att snart dansar jag nog faktiskt i regnet........
 
 

Kommentarer:

1 egosworld.blogg.se:

Ohh Va fint skrivet !!!
Håller med helt och hållet, fler behöver stanna upp, ställa sig de tuffa frågorna och fler borde ta mer hand om sin själ, så mycket pengar vi lägger på att vårda vårt yttre, tänk om fler la lika mycket tid på att vårda sitt inre, då skulle det inte finnas så många med psykisk ohälsa.. Jag själv har tagit mig total tillbaka i livet sen 1år tillbaka och glädjer bara med fler som också är på väg mot ljuset, till andra sidan där det endast finns tacksamhet för livet.. =) Oh visst är det helt magiskt med regn !!! =)

Svar: Tack! Ja den psykiska ohälsan är ett stort samhällsproblem. Ha en fantastisk torsdag! KRAM
Sasse

Kommentera här: