1 vecka har gått

Vissa veckor går tiden fort vissa sniglar den sig fram, denna vecka har gått fort...imorgon kommer barnen igen . ska bli så underbart att få krama och pussa på dem...
Veckan har kantats av stunder att öva på att vara själv...att ha trevligt sällskap, få middag lagad och serverad och att laga middag till sig själv...den har också innehållit en fantastisk kul kväll på Flustret med härliga kollegor...
 
80 tals temat var så lyckat och det var så många som verkligen bjöd på sig själv, visserligen...jag har sagt det förut och säger det igen...man måste vara lite galen att jobba där...det är kul, stimulerande samtidigt som det är uttröttande och frustrerande på andra sätt - en välbalanserad våg av positivitet och negativitet...
 
Imorgon ska jag få introduktion i ett nytt kapitel i mitt liv på akuten - jag ska från och med April ta över efter Anette som är anhörigstödssamordnade, våld i nära relation och barn som far illa ansvarig på akuten. Detta ska bli så kul och utvecklande - Tunga ämnen JA men så välbehövliga på mitt jobb och egentligen på hela Akademiska faktiskt.
Detta innebär ju också lite mindre kvällar och nätter...däremot insåg jag snabbt när schemat kom att jag inte kommer kunna ha några längre ledigheter längre på schemat...:( Får se om jag lyckas lägga schemat lite bättre till nästa period...denna period kommer jag ju mest sannolikt inte vara så mycket på jobbet alls då jag ska opera mig måndag 20/3... inte så bra start på nya arbetet men jag måste ta tiden annars fick jag vänta till hösten och det går inte...ont nu!
 
 

Kommentera här: