Blank sida...

Önskar att boken för 2017 blir en lugn harmonisk bok med mer glädje och kommunikation än året 2016.
Känns som om jag stampat samma jord i många månader och fotavtrycken blir bara djupare och djupare...till sist i slutet av året kände jag att jag satt fast i kvicksand...mina fötter satt fast...det skrek i bröstet...lyft på huvudet, ta tag i det, ta ett stort STORT kliv ur vallgraven du trampat upp...
Kliv ur och så nya frön...så, så, så....för att kunna skörda måste du våga så...kanske en sort du aldrig odlat tidigare...men kanske den frukten när den väl är mogen kommer att smaka så ljuvligt så fylligt och tillfredsställande att du aldrig vill så det du alltid tidigare sått...
 
Gott NYTT år!
 

Mina små frön växer för varje dag och året slutade fantastiskt på en magisk plats...sista dagarna på 2016 spenderades i naturen, på isen, på skoter ut i naturen, vi fiskade, fångade, rensade och rökte...barnen hade jätte kul och så även jag...Tack mamma och Rolf för eran tid...TID...det är det barnen vill ha!!! TID med sina föräldrar...de vill inte bara ses över en stressig middag innan läxläsningen eller aktiviteten barnet/barnen ska iväg på...Så mitt nyårs löfte till mig och barnen är att skapa ännu MER TID till familjen och att bara vara tillsammans....DET är det som är gödslet till din skörd - TID för gemenskap och samvaro...De vackraste och godaste frukterna kommer ifrån det...
God natt och lycka till med eran NYA bok för 2017

Kommentarer:

1 Ann-Charlotte W Monforte:

Hej!
Så fint skrivet av dig. Ja tid är nog den absolut bästa gåvan vi kan ge till varandra. Tid som är helt och hållet din, utan störningar.

Svar: Tack, ja tid är det värdefullaste vi har 💗
Sasse

Kommentera här: