Vårens solstrålar....

...så underbart att vakna och se ljuset skina in...hela själen blir varm och glad...


I helgen hade mitt lilla känslospröt sin första judo tävling...
Han är verkligen otroligt känslig just nu och att tävla i helgen där han vann båda sina matcher behövde han verkligen...
Innan tävlingen skulle han minsann sluta på Judo...efter vara första omgången så frågade jag om han ff skulle sluta....Svaret var med ett stort leende Nej! 😂😍 
Nästa gång kanske han förlorar men att få dessa vinster i ryggsäcken var välbehövligt för honom...
 
Mitt andra känselspröt fick sig en lektion i ekonomi då vi var till stan och handlade...Meja handlade för 2600kr... Hon hade själv 1300 kr med sig...😂 När jag i bilen hem förklarade hur mycket utöver hennes egna pengar hon spenderat tittade hon på mig och såg mycket frågade ut...
Hon svarade med att: Oj!!! Det var ju jättedyrt! 
Hon har önskat sig en kamera så länge och nu hjälpte jag till så hon fick en ordentlig kamera och då med villkoret att jag kan låna den om jag behöver fota något med en riktig kamera. 
Nu blir det jobb hela resterande av veckan..Ledig söndag bara sen är det sportlov...ett efterlängtat sådant...Vi ska upp till fjällen och åka skidor...barnen ser fram emot det lika mycket som jag...det är så underbart att se glädjen i barnens ögon när vi spenderar sådan tid tillsammans...det för oss närmare varann...
Undrar hur andra tänker som bara spenderar vardagen med barnen och bara åker bort för sin egen skull...
Tiden när barn och barn är så kort...så värdefull...den kommer aldrig tillbaka...den tiden binder ihop oss som familj....
Jag och mina älsklingar har under ett år faktiskt hunnit med mer jag egentligen själv förstått....😂 
Förra sportlovet åkte vi skidor i Idre, vi åkte till Furuvik 3 elr 4 gånger i somras, vi var till Åland och hälsade på Ida med familj, var på Barnens bruk, fiskade flera gånger, var till Gävle på Pokemon jakt och varit på fängelse museeum, varit till Uppsala på Pokemon jakt, bio och resturangbesök...Sedan på höstlovet var vi upp till fjällen igen precis som året innan och vandrade upp till vackra Njupeskär...Varit på lekland och bad...och året avslutades med Särna och spenderade tid med naturen...att pimpla på en ödslig tjärn omgiven av nära och kära...fantastiskt...barnen uppskattade skoterturen och tiden de fick av mormor och Rolf...underbart!!!
Nu tänker ni säkert...Hon brukar ju klaga på att pengar inte räcker...ja...😂 hahaha jag upptäcker ju nu att jag haft råd med mycket... problemet är att jag väljer att lägga det mesta på barnen och aktiviteter med dem...💟 Men det är det värt!!! 


Så till er som inte har råd med något...😂 Sluta rök, sluta köpa dyra teknikprylar, bilar, sluta åk på grejer bara som gynnar er själva...

Ta vara på tiden med era barn så länge de vill umgås med er...prioritera om och prioritera rätt...💗💕💞💟 

Kommentera här: