Vilken jävla mardröm...

Sitter på tåget... På väg till jobbet... Natten igår var hemsk... Började med 24 medicinpatienter... Jag och Lovisa... Mådde ok till en början sen havererade min kropp...
Äter medicin för magsår och självklart finns biverkningar på mediciner...
Läste bipacksedeln...Magproblem, magknip, illamående, kräkningar, rapningar, huvudvärk, sömnsvårigheter mm mm och alla dessa vanliga biverkningar...
Som ett brev på posten... Har inte kräkts men sov som ett arsel idag... Från kvart i nio till halv ett... Vaknade med sån jävla magknip och illamående...

Och hela natten igår gick jag med dessa symtom... Tackar högre makter att jag har fantastiska kollegor... Gudrun min räddande ängel hjälpte mig hela natten... Sedan var det ytterligare 2 "randiga" änglar som kom och hjälpte till med punkt insatser...

Nu sitter jag här på tåget och önskar att jag hade råd att vara hemma... Fy fan för att vara själv med en ekonomi...

Man är så sårbar själv... Både ekonomiskt, själsligt, och när det gäller praktiska aktiviteter... Bara ett möte... Barnvakt?!? Elr ett obekvämt arbetspass trots att man har barnen... Barnvakt?!?
Och nu... Inte hade det märkts så mycket om jag varit hemma nu när jag är sjuk om man haft 2 inkomster... Suck... En hopplös situation...
Behöver renovera duschen i källaren... Vill installera en insats i öppna spisen... Behöver en motorvärmare och kupéuttag till bilen till vintern, behöver nya baklyktor till bilen då någon slagit sönder den igen...
Hopplösheten dränker mig...

Tur att det finns fina, underbara, givande vänner och familj i mitt liv... Utan er skulle jag drunkna i hopplösheten....❤

Kommentera här: