Flytt fåglar...

Känner att jag skulle lätt kunna ta mitt pick och pack, mina barn och söka jobb norröver...
Gillar iofs inte vintern men jag skulle må bra av luften, människorna och miljön...
Önskar ibland att jag hade mån-fre jobb och mina barn på heltid... Nu åkte dom till pappa igen och jag önskar att jag kunde se från emot en vecka utan gnat och tjat och mamma, mamma, mamma... Men nej... Så fort som åker blir jag tom...
Magsåret jag dragit på mig har jag nu äntligen fått medicin emot... Bara hoppas att det bli bra...
Men som sagt... Norröver... Bara jag och barnen... nystart... Önskan kan jag ha... Verklighet... Kommer aldrig att ske...
Ibland är det mil emellan dröm/önskan och verkligheten och ibland är det inte mer än ett litet halmstrå sin behöver dras i för att det ska gå iuppfyllelse...
Balansgången däremellan är svår och smal...

Nystart?! Vad är det egentligen? Kan det vara en ny bostad bara? Elr ny bostadsort? Vad? Känner mig rastlös och orolig i själen...

Och hur vet man vilka man ska låta gå vidare...förbi igenom livet och vilka som är värda att ha kvar...
Det vet man inte... magkänslan kan finnas där från början... Men den har ju också fel ibland...

Kommentera här: