Kyla...

Brrr... Långkalsonger på borde jag haft...😬 Låg i varma soffan en stund innan tåget... Fy va kallt det är nu... Plus att jag glömde mina vantar....😱 Kommer frysa ihjäl imorgon bitti när jag ska cykla hem morgonen...

Natten som var gick bra, hur mycket som helst på kirurgen först men vi jobbade på bra och på morgonen hade vi bara 4 kvar... För ett år sedan var det inte ovanligt att man tömde akuten på morgonen men det är i princip aldrig tomt nu... Jag känner stor skillnad på bara ett år... Det här väl delvis med vård platser att göra... Det är väldigt trist när någon frågar om när läkaren kommer elr hur lång tid det tar... För det ena svaret du kan ge är att du inte vet alls elr tala om att det finns patienter som kom ca 4-6 timmar före dem som frågar som fortfarande inte träffat läkare...
Så kommer små damer och herrar och frågar försynt om dom är bortglömda efter 5-6 timmars väntan och andra som gapar och skriker efter knappt en timme... Dessutom begär fika direkt...😂 Sånt kan då ta på humör och tålamod... När de äldre knappt vågar fråga och de yngre gapar efter mer...

Håll tummarna för ytterligare en skapligt lugn natt tack och kör försiktigt på vägarna...

Kommentera här: