Svartsjuka...

Det är en ful sjukdom som sällan går att bota...lite svartsjuka kan vara charmigt...mycket svartsjuka är väldigt osmickrande...

Jag har valt att skriva bloggen på grund av att jag tycker om att skriva och vad jag skriver om är upp till er som läser att tolka och tro vad ni vill om...den handlar om mig och mitt liv...face it... i mitt liv finns många människor...många underbara människor och några mindre underbara människor som jag själv inte kan välja bort...
Men något ni ska ha klart för er...alla "förståsigpåare" jag lever mitt liv och sätter bara mina barn först! Finns ingen eller inget som skulle kunna få mig att tycka eller agera annorlunda...

I min text finns många av mina näras tankar och upplevelser också med... Så snälla tänk inte: Aha!!! Och bestäm inte vem eller vad det handlar om...många gånger när jag skriver något handlar det om flera människor och ofta faktiskt patienter jag tar hand om...många gånger får man nämligen höra väldigt många och utförliga livsöden på mitt jobb...ibland mer än man vill veta som en utav mina kollegor sa inatt...😂😂😂

 

Idag sov jag tungt och vaknade ganska utvilad...åkte iväg till en utav mina bästa vänner och hjälpte honom röja lite i ett renoveringsobjekt...swich sa det så fanns det ett vardagsrum att kunna sitta och vara i när det ska renoveras...👍 och när man får uppskattning för att man hjälper till så hjälper man ju gärna till igen liksom...som jag skrev för ett tag sedan...Ge och ta....Ta lite...Ge mer...då kommer det tillbaka dubbelt sen...👆💗

En brasa...oj va rofyllt...längtar tills grannen river väggen i garaget så jag får tegelstenar att mura upp min öppna spis...😍 satt framför en brasa ikväll och drack kaffe...avkoppling de luxe...Tack för det! Tur att den energin var påfylld för sen försvann den helt...suck...
Ska försöka sova lite nu tror jag...Ska upp till sjukhuset och ta nya prover imorgon...måste tydligen enligt läkaren hålla koll på blodvärde...pga magsåret som lätt kommer tillbaka...Natti...

Kommentera här: