Snön...

ligger tät på taken...endast tomten är vaken... Snart iaf... Längtar till julen... Få dofta, smaka, slå in hemligheter, prassla med papper, baka pepparkakor och annat gott, pynta huset... Nästa helg är det julmarknad i Tobo... Hoppas snön fått ligga kvar tills dess...
På väg mot natt 4 av 4 i snö kaoset.... Hoppas nu inte tågen strular imorgon bitti igen... Tog en liten kort promenad idag i yrvädret... Man får ju ingen frisk luft alls när man jobbar natt på plåsterhuset... Bara i transporten mellan liksom... Blött och kallt var det på promenaden men lite uppiggande... Man blir lite som en zombie vid natt jobb... Inget vettigt blir gjort... Igår hade jag iofs demo hos syster på hennes jobb... Vart lite sömn... Det kändes idag...😛 Men det var kul att dema och visa mina favoriter...😊

Oroar mig för mina hjärtan... Hoppas allt bara får bli bra snart... Dom slits i detta tjafs och även jag... Det tar på energin som jag önskade jag hade fått spendera på annat...

 

Försöker lyssna på orden från min vän, allt kommer att bli bra...
Ja... Får verkligen hoppas det för detta är inte en trevlig tillvaro att befinna sig i... En blandning av hopp och frustration som blandas som en välskakad cocktail av smaken bitter, surt, beskt och emellanåt väldigt sött och gott... Den cocktailen serveras helt okyld och vidrig ibland.... Vissa dagar har bartendern en bra dag och den smakar perfekt... Livet... Ja... Jävligt oförutsägbart... Skulle vilja tänka... I sommar ska jag och barnen åka.... Dit och dit... Men ja... Vi får se... Pengar... En stor del i cocktailen... semester med mina hjärtan... En prio för mig... Inte för andra föräldrar...

 

Kommentera här: